graag-jaloers-dus-ik.reismee.nl

Nha Trang

Nha Trang, een relatief kleine stad langs de kust. Er is niet heel veel te doen en dat komt prima uit: in de ochtend bezoek ik de lokale tempels. Er schijnt ook een Mud bath te zijn, maar ik ga voor de scrub au naturel.. Lekker zwemmen in de zee dus! De golven zijn behoorlijk ruig, een enkeling waagt zich erin. Stappenplan, deze reis gaat niet in een mui eindigen... Kwartiertje kniehoogte, kwartiertje heuphoogte, dit is goed te doen. 'Surfen' maar! Strandstoeltje en een kokosnootje voor een piek? Sure. De dag vliegt voorbij: zwemmen douchen, Vietnamees Street food, repeat. "Massage sir?" Ok, ok....

'n Canadees stel dat die ochtend tijdens het ontbijt in het hotel arriveerde, loopt voorbij. Ik herken ze niet eens, helemaal rozig van de ontspanning. Ik registreer alleen de biertjes in hun hand en denk "goed plan". De man herkent mij wel en ze vragen of ik niet aan wil haken bij hun spontane bierwandeling zonder route of plan? Vooruit dan maar... Dat zijn immers de beste.

We halen ons bier voor een appel en ei bij de kleine supermarktjes en verkennen het feestelijk versierde (want: morgen is het Chinese oudejaarsdag) Nha Trang. Nog een nachtelijke duik in de door podia verlichte zee, dansen op de pleintjes, shotje tequila bij de rooftopbar, ook deze avond vliegt voorbij. We bevinden ons toevallig naast het hotel als het (figuurlijke) moddergooien (het lichamelijke hebben ze die ochtend al in het Mud Bath afgetikt) begint rond een uur of elf. Ze reizen ook al 3 weken samen dus weten precies de verkeerde dingen tegen elkaar te zeggen. Hun kamer bevindt zich tegenover de mijne dus ik neem een nachtelijke duik in het zwembad op het dak van het hotel en een lange douche met m'n muziekboxje op standje 10. Operatie Houdini-Zwitserland... Geslaagd.

De volgende dag doe ik hotelontbijtje take away en als ik heb uitgevogeld waar de bushalte precies is (50 meter naast die groep taxichauffeur die net doen alsof ik Chinees praat als ik ze naar de "bus stop?" vraag, natuurlijk....) komt net die bus aanrijden.

Het lijkt haast wel.... (even afkloppen). Over mazzel gesproken: die jaarwisseling die zo groots wordt aangepakt in Vietnam valt onbedoeld samen met m'n flitsbezoek aan haar grootste stad, Ho Chi Minh. 'n Kamer met uitzicht op de centraal gelegen Song Sai Gon (rivier) doen dan maar? Misschien steken ze hier ook wel een pijltje af ergens...? Zwaar leven.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!