graag-jaloers-dus-ik.reismee.nl

Duriyan

Het is alweer 8 januari dus tijd om het blog op te pakken waar het is geëindigd: de avond van de 6e. We waren onderweg om "the good stuff" te eten. Duriyan blijkt een in mijn beleving sterk naar ui ruikend en smakend goedje te zijn, wat qua textuur tussen mango en pudding in bungelt. Als je je door de eerste happen hebt heen geworsteld, wordt het wat vanille- en citroenachtig. Het leeuwendeel van de groep vond het niet voor herhaling vatbaar, maar Wolfgang (de vader van de bruidegom) en ik vonden het wel gaan.

De proeverij vond plaats op strandstoeltjes naast een groot zwembad en aangezien we toch doorweekt de bus in waren gestapt... Eindigde de dag met een heerlijke duik. "Morgen" was de bruiloft en ik mocht deelnemen aan de gate crashing en tea cermony als een van de groomsmen. Een eer, maar: ook met een uitdaging. Het doel van het crashen der gate is namelijk dat Olaf door het uitvoeren van opdrachten vanuit de bridesmaids de poort van het appartement, waarin Chu zich verschanst, doet openen. Hulp vanuit de groomsmen kon uiteraard niet ontbreken...