graag-jaloers-dus-ik.reismee.nl

When it rains, it (Singa)poors

Vandaag was het Dragonboat dag. Eerst vertrokken we richting een winkelcentrum voor een ontbijt van koffie met de lange straal (geen toestemming vanuit de toko voor beeldmateriaal) en Kaya Toast. Dit ontbijt was een tip van de "101 foodie bingo kaart" op de website van de bruiloft van Olaf en Chu.

Yannick koos dapper voor de bijbehorende eieren, die nooit meer dan een minuut in de pan kunnen hebben gebakken, zodat het bingovakje mocht worden afgekruist. Het kommetje ei werd zonder bestek opgeslurpt, Rocky style! Duimen voor/tegen de salmonella.

We stapten daarna onder het Mariott hotel (met prachtige architectuur) de metro in richting het boaten, wat een heerlijke teamactiviteit met 21 (8 tegen 13) vrienden en familie vanuit Olaf's kring bleek te worden.

Er werd vervolgens in het aanliggende parkje een 20-litervat pils aangeboord (equivalent aan 2 goudstaven hier). Halverwege het opdrinken betrok de hemel in een wolkendek dat al snel een apocalyptische waterlaag over ons heen goot gedurende 20 minuten. Dus dáár zijn die pagodes voor... (toestemming voor beeldmateriaal wordt niet langer gevraagd, zie foto's!)

Dit verhaal werd getikt inde busrit vanaf de kade naar Olaf's tijdelijk onderkomen, waar we straks Duriyan gaan eten. Een ander hokje op de bingokaart. Hiervan zou de kwaliteit sterk variëren en de schoonvader van Olaf, meneer Wong, heeft dus speciaal spul laten thuisbezorgen. Het is schijnbaar een naar verroting ruikend fruit en staat daarom in een apart 'quarantaine-compartiment' in Mr. Wong's koelkast... Ben benieuwd!